Zweetvoeten

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Henk74
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: za 18 okt 2014, 19:11
Contacteer:

Zweetvoeten

Bericht door Henk74 »

Hallo allemaal,

Nu de zomertijd weer voorbij is, kan ik helaas steeds minder op blote voeten rondlopen. Het gevolg hiervan is dat ik vaker en langer schoenen aan moet, hetgeen mijn "oude en vertrouwde" probleem weer doet opkomen, zweetvoeten!!
Na wat surfwerk op het internet kwam ik terecht op een website over zweetvoeten. Hier staat vele interessante informatie over voeten, maar ook was er een pagina beschreven over hyperhidrosis (http://www.zweetvoeteninfo.nl/hyperhidrosis" onclick="window.open(this.href);return false;). Voor zweetvoeten blijkt dit hyperhidrosis plantaris te heten??
Zijn er mensen die ervaringen hebben met ernstige zweetvoeten, en zo ja, klopt de informatie op de eerder genoemde website een beetje?

Wachtend op een aantal reactie,
Groet
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Zweetvoeten

Bericht door Thijs »

Hoi Henk, welkom op dit forum.

Volgens mij klopt de info wel op die website. Ik heb zelf ook last van zweetvoeten en dan is het met name de lucht! pfff

ik gebruik nu van die geurvreter zooltjes voor in mijn schoenen en die werken perfect 5 euro ofzo bij de Scapino. De lucht blijft nu niet in mijn schoenen hangen. Wel stinken mijn voeten wel natuurlijk. Lastig, ik zou zo snel niet een oplossing weten. Ik heb gelukkig geen last van echt overmatig zweten aan mijn voeten, gutst het er bij jou uit ? Bij mij is het alleen de lucht.

ik hoor het wel

gr Thijs
Henk74
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: za 18 okt 2014, 19:11
Contacteer:

Re: Zweetvoeten

Bericht door Henk74 »

Hoi Thijs,

Bedankt voor je reactie!
Ik heb helaas last van een hele penetrante lucht en daarnaast ook overmatig zweten, hetgeen leidt tot natte voeten. Het gutst er niet uit, maar het is wel vervelend om steeds natte sokken te hebben. Die geurvreters van de Scapino ga ik ook maar eens proberen;) Hopelijk verdwijnt bij mij de geur dan ook. Ik weet ook zo gauw niet wat ik momenteel moet doen om eerlijk te zijn. Als jij zegt dat de informatie op die website klopt, ga ik maar eens wat dingen proberen. Als er iets tussen zitten dat lukt, laat ik het hier weer weten.
Nogmaals bedankt voor jouw "zooltjes-tips"!

Gr Henk
Henk74
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: za 18 okt 2014, 19:11
Contacteer:

Re: Zweetvoeten

Bericht door Henk74 »

Hoi Thijs,

We zijn een aantal weken verder en ik wil nog even terugkomen op jouw bericht. Het advies over die zooltjes pakt tot op heden redelijk uit. De zooltjes werken inderdaad, maar mijn voeten blijven ruiken. Ik moet dus nog even verder in mijn zoektocht.

Groetjes,
Henk
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Zweetvoeten

Bericht door Thijs »

Hoi Henk,

Ja ik heb dat ook wel hoor. Mijn voeten ruiken ook maar me schoenen stinken door die zooltjes tenminste niet meer. Mijn sokken en voeten stinken wel als ik me schoenen uittrek al moet ik er bij zeggen dat ook dat sinds die zooltjes minder is. (lijkt het?!?!)

Ik zou het verder ook niet goed weten wat je nog kunt doen. Misschien iemand anders hier op het forum? Kan me voorstellen dat je ook deoderants of antitranspirants op je voeten kunt spuiten?

gr Thijs
Studentje93
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 18 jun 2014, 13:56
Contacteer:

Re: Zweetvoeten

Bericht door Studentje93 »

Hallo Thijs
misschien een late reactie van ook een zweetvoeter. Vrij genant als je met anderen bent weet ik uit eigen ervaring. Op zich is de site boven wel goed, maar ik weet niet of hij 100% klopt. Veel mensen durven er niet eerlijk over te praten en het is ook niet een onderwerp dat je snel met vrienden aansnijdt. Vandaar ideaal hier. Heb jij een goede deodorant gevonden misschien als tip?
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Zweetvoeten

Bericht door Thijs »

Studentje93 schreef:Hallo Thijs
misschien een late reactie van ook een zweetvoeter. Vrij genant als je met anderen bent weet ik uit eigen ervaring. Op zich is de site boven wel goed, maar ik weet niet of hij 100% klopt. Veel mensen durven er niet eerlijk over te praten en het is ook niet een onderwerp dat je snel met vrienden aansnijdt. Vandaar ideaal hier. Heb jij een goede deodorant gevonden misschien als tip?
Hoi

Hoezo klopt deze site niet 100% ? Het merendeel van de berichten hier zijn door ervaringsdeskundigen zelf. Wat bij de een helpt helpt niet bij de ander. Ik weet dat men niet snel praat over zweetvoeten; er heerst helaas een groot taboe op. Ik gebruik nog steeds de geurzooltjes van de Scapino en ik gebruik geen deo op mijn voeten. Ik zou eerst de normale deo's proberen en anders deoleen creme...... Deel aub je ervaringen hier. Vaak is het een kwestie van uitproberen en dus gewoon doen.

gr Thijs
Studentje93
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 18 jun 2014, 13:56
Contacteer:

Re: Zweetvoeten

Bericht door Studentje93 »

Thijs schreef:
Studentje93 schreef:Hallo Thijs
misschien een late reactie van ook een zweetvoeter. Vrij genant als je met anderen bent weet ik uit eigen ervaring. Op zich is de site boven wel goed, maar ik weet niet of hij 100% klopt. Veel mensen durven er niet eerlijk over te praten en het is ook niet een onderwerp dat je snel met vrienden aansnijdt. Vandaar ideaal hier. Heb jij een goede deodorant gevonden misschien als tip?
Hoi

Hoezo klopt deze site niet 100% ? Het merendeel van de berichten hier zijn door ervaringsdeskundigen zelf. Wat bij de een helpt helpt niet bij de ander. Ik weet dat men niet snel praat over zweetvoeten; er heerst helaas een groot taboe op. Ik gebruik nog steeds de geurzooltjes van de Scapino en ik gebruik geen deo op mijn voeten. Ik zou eerst de normale deo's proberen en anders deoleen creme...... Deel aub je ervaringen hier. Vaak is het een kwestie van uitproberen en dus gewoon doen.

gr Thijs
Ik weet niet volgens de website of eelt echt een van de zweetvoetoorzaken is officieel. Ook weet ik niet of kalknagels direct kan worden gekoppeld aan zweetvoeten eerlijkgezegd, omdat ook mensen die geen last van de voeten hebben toch kalknagels kunnen hebben. Vandaar dat ik zelf niet weet of de site 100% klopt... Ook als ik zonder schoenen probeer te lopen zou het helpen volgens de website, maar bij mij dus niet. Zelfs als ik op sokken loop thuis zie je nogal dat ik zweetkakkers heb. Qua taboe begrijp ik wel, want je wil natuurlijk niet 'vies' worden gevonden door je omgeving -ook als je er niks aan kan doen. Ik vraag me wel af of het beter is steeds om het te zeggen dat je er last van hebt als je bij mensen komt waar je je schoenen moet uittrekken. Zelf heb ik wel een tijdje Syneo5 geprobeerd. Werkte wel, maar probleem is dat je het steeds moet blijven herhalen. Bovendien zou het gek zijn als vrienden je opeens met een voetspray bezig zien. Helpen de geurzolen van Scapino goed? Ik kreeg laatst de tip dat er ook sprays bestaan om te desinfecteren als je schoenen stinken zoals ze dat bij bowlingbanen gebruiken. Het was echt een ramp toen ik laatst bij een vriendin kwam en een verse drol onder mijn schoen had. Op sokken verder is niet echt ideaal boven 20 graden...
Studentje93
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 18 jun 2014, 13:56
Contacteer:

Re: Zweetvoeten

Bericht door Studentje93 »

Hey Thijs,
Vanmiddag de door jou genoemde Scapino-zooltjes gehaald in de buurt, dus ben benieuwd. De verkoopster zei dat ze alleen niet helpen als je schoenen al 'onaangenaam ruiken' en dat ik ook Gehwohl voet- en schoendeo kan kopen of Cyber Clean Shoe. Dit laatste was mij onbekend. Ze had er ervaring mee, gezien haar man dagelijks werkschoenen aanmoet. Verder heeft ze aangeraden om waar het kan schoenen uit te laten, dat helpt.
Plaats reactie