Geen zweet, wel zweetlucht??

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Moodz
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 16:51
Contacteer:

Geen zweet, wel zweetlucht??

Bericht door Moodz »

Hoi,
Ik zweet niet overmatig, wel heb ik last van de zweetlucht. Het is vorig jaar begonnen, toen merkte ik dat m'n deo niet meer werkte. Sindsdienheb ik al tientallen verschillende deo's gebruikt. Ook heb ik Syneo 5 en Odaban geprobeerd(terwijl ik eigenlijk niet overmatig zweette). Deze stoppen het zweten wel (ik zweet nu helemaal niet meer onder m'n oksels) maar het gaat de geur niet tegen. Ik gebruik elke ochtend nog wel gewoon deo (roller), gewoon voor de geur.
Ik snap niet dat ik toch stink, terwijl ik niet zweet. Het verschilt ook per dag. De ene keer ruik ik helemaal niks, de hele dag niet, de andere keer wel, terwijl ik dan toch niks anders doe. Het ligt volgens mij niet aan m'n kleding, want ik heb het ook bij mouwloze shirts. Bovendien was ik me elke dag en trek ik elke dag schone kleding aan, die stinkt niet.
Ik ben nu echt radeloos, weet niet meer wat ik moet doen :( . Hebben jullie tips of misschien ideeën waar het aan kan liggen?
Alvast bedankt!
Deo gratias
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 18 sep 2006, 19:14
Contacteer:

Re: Geen zweet, wel zweetlucht??

Bericht door Deo gratias »

Volgens mij stinkt vers zweet (meestal) niet, maar oud(er) zweet wel, dat komt door bacteriën die aanwezig zijn op de huid.
Heb je al eens een anti-bacteriele zeep (bijvoorbeeld Unicura) voor jouw oksels gebruikt? Wellicht helpt dat.

Wat een deodorant betreft heb ik goede ervaringen met 'Sanex dermo extra control', heb je die al eens geprobeerd?

Ik hoop dat je wat aan het bovenstaande hebt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht