negatieve huisarts

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
panienka
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 28 mei 2007, 21:29
Contacteer:

negatieve huisarts

Bericht door panienka »

omdat ik inmiddels al sinds jaar en dag last heb van zweten en pas onlangs dit forum tegenkwam, heb ik gister mijn huisarts om advies gevraagd. Zij beweerd dat er helemaal NIKS te doen valt tegen het zweten en dat ik er gewoonweg mee moet leren leven. Ze wil me ook eigenlijk niet doorverwijzen naar de dermatoloog.

Wie heeft dit ook gehad en hoe hebben jullie de huisarts kunnen overtuigen voor verder onderzoek?

groetjes,
panienka
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Mijn eigenlijke huisarts heb ik nooit helemaal weten te overtuigen. In eerste instantie wilde hij mij geen Oxybutinine voorschrijven, ik moest het eerst maar even bekijken of anders wat deo's gebruiken. Toen ik hoorde dat hij op vakantie zou gaan heb ik een afspraak gemaakt maar kwam dus bij een vervangende huisarts terecht. ;) Die vond het geen enkel probleem en vond dat ik de tabletten maar eens moest proberen te beginnen met de 2,5mg tabletten. Deze werkten niet geheel goed maar merkte toch iets vooruitgang. Nieuwe afspraak gemaakt en nu bij mijn eigenlijke huisarts en die vond het nu ineens wel goed, ik mocht zelfs de 5 mg proberen... Hij had blijkbaar een voorzetje nodig van een andere huisarts om 'em d'r in te koppen zeg maar. :)

Dus misschien heeft jou huisarts ook een duw in de rug nodig. Vraag het eens aan een andere (huis)arts of verwijs je huisarts naar deze site, er staan hier genoeg dingen welke het zweten kunnen verminderen.
panienka
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 28 mei 2007, 21:29
Contacteer:

Bericht door panienka »

haha, soms zijn die andere huisartsen idd wel handig. maar deze kent mij al mijn halve leven en vertelde VROEGER notabene dat er ook injecties bestonden maar dat die heel veel pijn deden. Beetje wazig dus dat ze nu ineens terug krabbelt.
Maar ik heb al wel een plannetje. Ga over een paar weken naar haar terug, dat ik me zorgen maak om een bepaalde moedervlek en dat ik die bij de dermatoloog wil laten checken...dan krijg ik wel een verwijzing :)

iig thx voor het meedenken, ik zal die pillen eens proberen te onthouden!
nissiey
Rivier
Rivier
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 16:14
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door nissiey »

en geweest bij je huisarts?
en heeft die je doorverwezen?
*****
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 29 dec 2008, 17:55
Contacteer:

Re: negatieve huisarts

Bericht door ***** »

hoi !

ik ben af van mijn zweten dankzij een operatie in brussel waar ze mijn zweetklieren voor een stuk hebben weggehaald. Ik had het vooral bij mij handen en voeten maar de operatie werkt ook bij de oksels. de operatie zelf duurde maar 20 minuten en er werden maar 2 kleine sneetjes (van 1 cm) gemaakt langs de borst ( waar de rand van je bikini zit). ze gaan hierbij achter de longen dus die worden maar half leeg gelaten dus heb je geen kans op een klaplong zoals de operatie in nederland. de eerst dag erna had ik het gevoel alsog ik spierpijn had om mijn bovenlichaam maar daarna werd dat steeds minder. en na 5 dagen kon ik gewoon weer bijna alles doen (bijv. fietsen lopen enz). na een week werden mijn hechtingen eruit gehaald en hoefde ik geen pleister meer op het litteken te doen. nu is het 5 weken geleden dat ik de operatie ben ondergaan en ik kan nu weer alles en heb helemaal geen pijn meer(na 1 week had ik al geen pijn meer). vandaag moest ik alleen een longcapaciteittest doen om te kijken of mijn longen dezelfde capaciteit hadden als voor de operatie. dit was ook allemaal goed bij mij. dus nu hoef ik ook niet meer terug te komen en ben ik compleet genezen van hyperhydrosis

dit is de site van het ziekenhuis: http://www.uzbrussel.be/u/view/nl/33084 ... ?id=988399
je ziet als het goed is de naam keukeleire ( de dokter die mij geopereerd heeft) je kunt het ziekenhuis gewoon bellen en ze geven je (dat deden ze bij mij) de dokter zelf aan de telefoon om een afspraak te maken daar.

alles werd betaald door de verzekering (3400,-)
jp
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: do 13 dec 2007, 14:55
Contacteer:

Re: negatieve huisarts

Bericht door jp »

Huisartsen reageren vaak erg arrogant met hun onkunde.
ik adviseer mensen die naar hun huisarts gaan een Nederlands wetenschappelijk artikel mee te nemen aangaande oxybutine. Dit is keiharde wetenschap en de huisarts zal dan door de knieen moeten. Volgens mij staat dit artikel onder het kopje literatuur.

JP
lila89
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 15 jul 2009, 18:28
Contacteer:

Re: negatieve huisarts

Bericht door lila89 »

***** schreef:hoi !

ik ben af van mijn zweten dankzij een operatie in brussel waar ze mijn zweetklieren voor een stuk hebben weggehaald. Ik had het vooral bij mij handen en voeten maar de operatie werkt ook bij de oksels. de operatie zelf duurde maar 20 minuten en er werden maar 2 kleine sneetjes (van 1 cm) gemaakt langs de borst ( waar de rand van je bikini zit). ze gaan hierbij achter de longen dus die worden maar half leeg gelaten dus heb je geen kans op een klaplong zoals de operatie in nederland. de eerst dag erna had ik het gevoel alsog ik spierpijn had om mijn bovenlichaam maar daarna werd dat steeds minder. en na 5 dagen kon ik gewoon weer bijna alles doen (bijv. fietsen lopen enz). na een week werden mijn hechtingen eruit gehaald en hoefde ik geen pleister meer op het litteken te doen. nu is het 5 weken geleden dat ik de operatie ben ondergaan en ik kan nu weer alles en heb helemaal geen pijn meer(na 1 week had ik al geen pijn meer). vandaag moest ik alleen een longcapaciteittest doen om te kijken of mijn longen dezelfde capaciteit hadden als voor de operatie. dit was ook allemaal goed bij mij. dus nu hoef ik ook niet meer terug te komen en ben ik compleet genezen van hyperhydrosis

dit is de site van het ziekenhuis: http://www.uzbrussel.be/u/view/nl/33084 ... ?id=988399
je ziet als het goed is de naam keukeleire ( de dokter die mij geopereerd heeft) je kunt het ziekenhuis gewoon bellen en ze geven je (dat deden ze bij mij) de dokter zelf aan de telefoon om een afspraak te maken daar.

alles werd betaald door de verzekering (3400,-)
Hoi,

Ik zweet ook voornamelijk bij mijn voeten en handen. Oksels niet meer als anderen denk ik.
Nu ben ik aan het denken om mij ook te laten opereren of om botox injecties te laten zetten.Ik twijfel dus nog en geld speelt ook wel een beetje een rol. aangezien ik geen zin heb om ieder jaar 2 x die botox kosten te moeten betalen.
Maar wat ik nou niet snap is dat ze 2 kleine sneetjes maken langs de borst. Deze operatie is dan toch voor mensen met overmatig zwetende oksels. Want ze halen de zweetkliertjes bij de oksels weg, maar het probleem zit toch juist bij de handen en voeten??

Waar ben jij verzekerd? ik heb de cz jongeren verzekering. zou die dit ook vergoeden?

Groetjes
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht